woensdag 20 mei 2009

Hotelgasten ergeren zich vooral aan lawaai

Achterstallig onderhoud en geluidsoverlast zijn de grootste ergernissen van hotelgasten. Ook de kwaliteit van het ontbijt is een belangrijke irritatiebron, zo blijkt uit een onderzoek van Hoteliers.com.

De hotelsboekingssite stelde een top tien samen van de belangrijkste ergernissen van 1500 Nederlanders die een hotel boekten via de website van het bedrijf.

Het doortrekken van de wc op bovengelegen hotelkamers, geschreeuw op de gang en televisie's die te hard staan ervaren Nederlandse hotelbezoekers als bijzonder onplezierig.
De properheid van de hotelkamers en onbeschoft personeel zijn ook belangrijke bronnen van ergenis. ‘Er is ontegenzeggelijk nog steeds een discrepantie tussen wat veel hotels denken te bieden en hoe de gast een verblijf ervaart,’ aldus directeur Baumann van Hoteliers.com.

Een groot gedeelte van de ontevreden gasten maken hun ergernis niet kenbaar bij het hotel zelf. Ze uiten hun ongenoegen pas na het verblijf op vakantieforums of op een enquĂȘteformulier.